FYLLER I DE TOMMA LUCKORNA

Nu tänkte jag att jag kunde passa på att uppdatera bloggen lite när jag ändå inte har något bättre för mig för tillfället.
 
Den här veckan är det ju sportlov men jag har varit i skolan idag och jobbat med rester och jag ska dit imorgon igen. Men jag är inte tvingad att gå på lovskola utan jag går dit frivilligt för jag tänker att jag pluggar nog ändå bättre där än hemma. Skolan flyter väl på i övrigt men tiden går så himla fort och jag känner mig så stressad inför gymnasiearbete och hästskötarexamen till exempel. Och från och med nästa vecka så har jag praktik i 3 hela veckor. 
 
På Feeri-fronten så går det inte så bra just nu. Det började för några veckor sen så kändes hon konstig i traven när jag red. Alltså hon haltade inte direkt men takten kändes konstig. Så hon fick vila lite och så provade jag att rida henne igen någon vecka senare och då var hon jätte mjuk och fin i formen men hon kändes fortfarande konstig så hon har fått vila. Ingen svullnad eller värme i något ben. För några dagar sen så provade jag att longera henne för att se om det syntes något och för att hon skulle få röra lite på sig. Det såg inget konstigt ut i skritt och trav och hon busade lite genom att stegra för det tycker hon är roligt så hon verkade inte ha ont. Sen när hon travade så var hon klantig och halkade så hon gick omkull i snön... Hon rörde sig inte konstigt efteråt men när jag sen kollade igenom benen så hade hon 2 rivsår på höger framknä... Så det har varit varmt och svullet några dagar men det börjar bli bätte nu. Så är hon väldigt pigg också eftersom hon har vilat några veckor och igår vid insläppet hade hon tydligen stått på bakbenen... Min lilla busiga snart 19-åring... Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med Feeri nu. Tror hon får fortsätta att vila de veckor som jag ska ha praktik nu iaf.
 
På Fargo-fronten så går det inte heller så bra. Han har haft problem med ett öga igen så han har varit på Strömsholm och där fick de besked att han har en kronisk ögonsjukdom så han kommer behöva ögondroppar varje dag i resten av hans liv... Vilket känns lite jobbigt och tråkigt såklart. Men han ska på återbesök på torsdag och då ska jag åka med också. Så vi får se vad de säger om ögat då. Hoppas att det ser bra ut så han inte behöver opereras eller så. Träningsmässigt så har han vilat en del eller skrittat för det mesta så han är också väldigt pigg. Han är riktigt fin när jag tömkör honom (när han inte bråkar). Men när jag skulle rida honom lite förra veckan så hann jag inte ens skritta ett halvt varv innan han höll på att kasta av mig så jag slängde mig av i farten... 
 
Så just nu har vi ingen ridbar häst.
 
Jag har äntligen uppgraderat mig från min iPhone 4s till en iPhone 5s, dock är den begagnad men den funkar bra! Mycket bättre än min gamla iaf ;) Men det var f** inte lätt att byta alltså... Det tog nästan 5 timmar, haha. Först var vi på elgiganten för att klippa till mitt simkort och sen var vi tvugna att byta till ett nyare simkort och sen aktivera det men de funkade inte för telefonen var tydligen låst (vilket personen på elgiganten sa att den inte va) så vi var tvugna att åka hela vägen till Norrköping för att låsa upp telefonen vilket tog typ 5 min... Så det blev ett heldagsuppdrag! Men det var värt det i slutändan. 
 
Annars så är det mycket funderingar på hur livet kommer att se ut efter studenten. Mycket tankar och mycket ångest. Jag vill ju gärna se framför mig en klar plan men nu har jag ju inte det så det känns lite jobbigt. Men vi får se hur det ordnar sig. 
 
Hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback