FÖRSTA INLÄGGET 2016

Jag tycker faktiskt att det är liite för kallt ute nu. Det räcker med typ -5, kallare än så behöver det inte vara. Det är inte kul när hästarna är så himla pigga av kylan så att det nästan blir farligt. Det är inte heller kul när jag är ute och går och så tappar jag känseln i benen även fast jag har flera lager kläder på mig. Då kan jag inte ens röra benen så fort så jag går långsammare än vad jag vill. Idag har jag gått 7 km och eftersom det är så kallt så måste jag ta mina vinterskor för att inte frysa om fötterna så nu har jag sjuka skav/blåsor på fötterna som gör ganska så ont... Imorse när vi var i stallet och gav Fargo ögondroppar och tog ut dem så var det -13 och jag höll på att frysa ihjäl. 
 
Fargo är ju under behandling så han har inte kunnat göra så mycket och han är så fruktansvärt pigg så det går nästan inte ens att leda honom. Dessutom vet ju alla redan att han är lite speciell och svår att rida så hur ska det gå att rida honom igen? Han kommer ju kasta av en så man kommer flyga som en liten vante ungefär. Feeri är inte heller så rolig men hon är ändå ganska kontrollbar. Jag har ridit barbacka en gång och då busade hon lite genom att sparka, sen har jag tömkört och det har inte gått så bra för hon är så pigg. Provade att longera henne igår men det går ju sådär... Det går bäst att rida henne för då jobbar hon rätt men såklart så har hon ett skav från min skänkel (ej sporrar) på högersidan av magen så försöker rida så lite som möjligt för att det ska läka men samtidigt måste jag rida ibland för annars blir hon för pigg. Kan inte heller köpa sporrskydd för det kostar över tusen kronor och det har inte jag. 
 
Jag vill rida henne på någon av ängarna i snön för det är bra träning och roligt för henne men jag är rädd att det ska hända en olycka för hon blir för pigg. Jag har ridit där en gång (inte iår) och då stegrade hon... Jag är rädd att hon ska stegra och slå över så hon landar på mig och det vill jag ju inte ska hända. Eller att hon får damp och kastar av mig. Dock har hon ju aldrig kastat av mig förut men man vet ju aldrig. Därför tänker jag prova att rida med gramanen om jag tar mig mod till att rida på någon utav ängarna och så får mamma vara med på marken utan Fargo så kanske det går bra. 
 
Jag undrar om det bara är jag som tycker att det känns som att det här lovet har varit i en evighet? Så är det en hel vecka kvar också. Visst, det är skönt att vara ledig men jag har inte så mycket att göra så det börjar bli lite långtråkigt. Men det är skönt att kunna sova hur mycket man vill iaf! Men det ska bli skönt att komma in i sina rutiner igen nästa vecka. Jag gillar rutiner och att planera om ni inte redan visste det. Det tråkigaste med skolan är att jag aldrig hinner sova tillräckligt mycket och att jag känner mig stressad. Annars är det helt ok faktiskt. Har ju bara en termin kvar och sen behöver jag aldrig mer gå i skola om jag inte vill. Det kommer kännas väldigt konstigt för det är ju det enda jag har gjort i hela mitt liv... 
 
Mamma jobbar idag så det blir stallet på kvällen. Ska försöka rida lite på Feeri beroende på hur skavet ser ut. Sen tänker jag hålla mig inne i värmen och kanske kolla på någon mysig film! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback