SAKER MAN INTE KAN STYRA ÖVER

Tänkte försöka att skriva ett inlägg innan det är dags att gå och lägga sig. I vanliga fall tar det några timmar för mig att skriva ett inlägg men idag får jag lägga på ett kol när jag skriver! Jag har redan tänkt ut i huvudet vad jag vill skriva och ungefär hur jag vill skriva det, nu ska jag bara se till att skriva det också..
 
Tyvärr är inte motivationen på topp just nu. Jag skulle ju ha varit med på Annsie-kurs 22-23 februari men det går tyvärr inte... Vi har en häst i stallet som har feber och med tanke på att det har gått runt en del smittsamma sjukdomar så har vi stängt stallet och får alltså inte åka någonstans. Så efter denna häst har blivit frisk och 3 veckor efter det, DÅ får vi åka iväg om vi vill. Det är verkligen såå tråkigt eftersom att jag sett fram emot kursen så länge.. Jag har inte tränat för tränare sen i början av december så då ville jag få hjälp på kursen och få feedback på det vi jobbat på sen jag red för Annsie förra gången. Vi fick lite "hemläxa" då och nu var jag nyfiken på om Annsie tycker att dem sakerna har förbättrats och sen ville jag ha nya saker att träna på. Men, men... Jag menar absolut inte att det är någons fel att denna häst har feber för det kan man inte rå för men det är surt bara. Om ni undrar så har hästen testats NEGATIVT för EHV-1. 
 
Det är väldigt tråkigt att vi inte kan delta i kursen men det är inget jag kan göra något åt tyvärr. Vi hoppas på nästa tillfälle istället! Men som lite "tröst" så tänkte jag köpa ett fint tävlingsset till Hero för dem pengarna. Tänkte att det kanske gör så att jag blir lite mer motiverad.. Plus att vem gillar inte att köpa fin utrustning till sin häst..? ;)
 
Men detta betyder alltså att vi inte kan åka någonstans på minst en månad. Jag hade tänkt att börja tävla i början på mars men så lär det ju inte bli. Jag hoppas verkligen att vi kan komma ut i april senast för jag vill inte börja tävla för sent detta år. Det känns lite som att "säsongen" blev framskjuten och min tävlingsplanering sket sig ju lite. Därför jag kände att min motivation försvann. Men vi får helt enkelt försöka göra det bästa av det och fortsätta att träna på egen hand. Jag har inga problem med att bygga banor eller komma på övningar för jag vet ungefär vad vi behöver träna på men ibland skulle jag vilja ha lite hjälp från marken och få lite kommentarer medans jag rider. Sen är det lite jobbigt ibland att bygga fram & bort allt själv då det tar 30-40 minuter för mig att bygga om jag ska hoppa bana. Men jag får väl se det som styrketräning ;) 
 
Hero har tagit det lugnt nu i nästan två veckor. Han vaccinerades i slutet på januari och sen fick han lite feber efter det. När den var borta så hann jag rida honom en gång. Dagen efter var han helt tjock i ett ben... Vet inte om han fick lymfangit eller vad det var. Detta var för en vecka sen men nu är benet nästan precis som vanligt igen. Men han har tagit det lugnt och bara promenerats/skrittats fram tills idag. Jag var modig härromdagen och skrittade ut honom när det var -16 och han har inte har ridits ut på ett tag. Men det gick bra! Han var spänd och så men han gjorde ingenting vilket var skönt. Sen skrittade jag honom barbacka i ridhuset en dag också. 
 
Idag red jag honom i skritt och trav och det kändes ganska bra. Klart han kändes stel och så eftersom han inte ridits ordentligt på nästan två veckor men jag fick honom ganska bra fram för skänkeln och alert och det är jag nöjd över. Jag håller på att prova ett nytt bett just nu så formen är lite sådär men det känns ganska lovande med detta bettet. Det är ett beris bett med fasta ringar och tungfrihet. 
 
Den kommande veckan ska jag jobba nästan 50 timmar så Hero får ta det ganska lugnt är tanken. Jag hoppas att benet kommer hålla sig fint nu när jag "rider igång" honom. Men jag tänkte ta det lite succesivt så jag kör bara skritta & trav några dagar innan jag galopperar och jag kommer inte rida honom hårt. Men om han känns bra under veckan så hoppas jag att vi kan komma igång med lite hoppning igen v8! Eftersom vi ändå inte ska vara med på kursen och inte har någon tävling inplanerad så tänker jag att vi kan ta det lite lugnt och inte ha någon brådska. 
 
Jag passar på att jobba mycket extra nu i februari så jag kan spara till tävlingar/träningar framöver. Jag har precis jobbat hela helgen så är lite trött men jag längtar till fredag då jag är ledig en dag. Imorgon blir det stallet 7.30-12 och sen jobb 13-22. Tisdag jobb 7-18 sen stallet och sen fortsätter veckan ungefär likadant.. Så med det sagt så måste jag försöka få lite sömn!
 
Februari blir nog en lugnare månad för Heros del medans jag får jobba på hårt! Så hoppas jag att Hero & jag är igång till 110% igen i mars. Och tävlingsklara i april.. ;) Längar!
 
Hero var såå fin senast vi hoppade!!
 
Det var en väldigt härlig men kall skrittur i onsdags morse!
 
Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback